--> -->

Gabinet Dermatologii i Medycyny Estetycznej


Doktor nauk medycznych Marek Antiszko, specjalista dermatolog
04-008 Warszawa
Al. Waszyngtona 45/51 lok. 133
tel.    604-106-999
         22 810-52-11


INFORMACJE ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH


 


DANE ADMINISTRATORA DANYCH


W świetle obowiązujących przepisów jesteśmy Administratorem Państwa danych osobowych. 


Oznacza to, że GABINET DERMATOLOGII I MEDYCYNY ESTETYCZNEJ LA BEAUTE, MAREK ANTISZKO AL. WASZYNGTONA 45/51 LOK. 133, 04-008 WARSZAWA, odpowiada za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową oraz obowiązującymi przepisami. 


CEL PRZETWARZANIA DANYCH


Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora danych w celu:



  • udzielenia świadczenia zdrowotnego (w tym, wystawienia skierowania, recepty)–na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;

  • rozliczenia świadczenia zdrowotnego udzielana w ramach umowy zawartej przez administratora danych z NFZ – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;

  • realizacji praw pacjenta (przechowywania dokumentacji medycznej, jej udostępniania, jak również realizacji obowiązku informacyjnego) – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;

  • tworzenia dokumentacji medycznej indywidualnej – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;

  • wystawienia na państwa życzenie faktury VAT – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;

  • kontaktu telefonicznego w sprawie wizyty – w przypadku, gdy wyrażą Państwo na to zgodę.


INFORMACJE O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH LUB O KATEGORIACH ODBIORCÓW, JEŻELI ISTNIEJĄ


Odbiorcami przetwarzanych przez nas danych są: 



  • osoby wykonujące zawód medyczny, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna;

  • upoważnieni pracownicy Administratora danych;

  • osoba upoważniona przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym;

  • podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;

  • Rzecznik Praw Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia; 

  • minister właściwy do spraw zdrowia, sądy, w tym sądy dyscyplinarne, prokuratura, lekarz sądowy i rzecznik odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;

  • organy rentowe oraz zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;

  • zakłady ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;

  • Wojewódzkie Komisje do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;

  • spadkobiercy w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;


W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, nie przekazujemy ich do Państwa trzeciego. 


OKRES, PRZEZ KTÓRY DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZECHOWYWANE


Państwa dane osobowe będą przez nas przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu; 


 


 


DANE PRZETWARZANE PRZEZ ADMINISTRATORA DANYCH


W związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych konieczne jest podanie danych niezbędnych do założenia dokumentacji medycznej oraz udzielenia świadczenia zdrowotnego.


Dane osobowe podawane obowiązkowo:


Na podstawie § 10 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. 2020.666):



  • imię i nazwisko

  • PESEL

  • data urodzenia

  • adres zamieszkania

  • adres e-mail – w przypadku, gdy chcą państwo otrzymać dokumentację medyczną w formie elektronicznej.

  • imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego

  • adres zamieszkania przedstawiciela ustawowego


Na podstawie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. 2019.1373 z późn. zm.)



  • seria i numer dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość – w przypadku, gdy system nie potwierdzi prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych;

  • numer telefonu w pozostałym zakresie;


Brak podania w trakcie rejestracji lub na etapie późniejszym danych osobowych dobrowolnych  (telefon) uniemożliwi Państwu skorzystanie z prawa do uzyskania dokumentacji medycznej w formie elektronicznej, ze względu na brak możliwości weryfikacji Państwa tożsamości.


 


PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ


W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do: 



  • dostępu do danych;

  • sprostowania danych;

  • usunięcia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;

  • ograniczenia przetwarzania – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;

  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;

  • przenoszenia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;

  • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych na podstawie wydanej uprzednio przez Państwa zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

  • wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych odbywa się w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.


PRZETWARZANIE DANYCH PRZEZ ICH PROFILOWANIE


W przypadku, gdy korzystacie Państwo ze świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, Wasze dane osobowe (numer PESEL) będą przetwarzane przez ich profilowanie. Oznacza to, że Administrator danych w dniu wizyty sprawdzi Państwa uprawnienia do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych. Profilowanie odbywa się wyłącznie na podstawie przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.